5 Eylül 2011 Pazartesi

Yıldırım Türker

22.02.2011 10:17

   kendisinin yazısında odatv üzerinden odatv ile zerre alakası olmayan muhaliflerin de aynı torbaya atılıp tasfiye edilmeye çalışılmasını nasıl durdurabileceğimize dair bir şeyler görmedim. ha onun öyle bir şey yazma zorunluluğu yok mu? eh o halde benim de quo vadis deme hakkım var demektir. önümüzdeki günlerde cemaat aleyhine yazdığı kitap nedeniyle bir başka yazarın hatta yazarların da aynı odatv baskını çerçevesinde gözaltına alınmasına şaşırmam. bianetteki `şık` yazıdan anladığım kadarıyla o bir başka yazar da şaşırmayacak. mesele buna dair doğru bir tavır belirleme meselesi.

   problem aslında basit. ilgisiz insanların; sevdiğiniz ve sevmediğiniz insanların, birbirleriyle politik olarak alakasız insanların, ergenekon denen sihirli çuvalda eşitlenmesi karşısında nasıl bir tepki göstereceğiz? tepkimiz neyi amaçlayacak? problem basit ama henüz yanıt bulamadık. çünkü kullanacağımız yanlış bir kelime bizi bir anda soner yalçın küçük destekçisi haline getirecek diye korkuyoruz. zaten o çuvalcılar da bunu bildikleri için beşbenzemezden örgüt imal ediyor.

   şimdi sayın türker tarzı davranıp nayırrr diye yazı döşenebilirsiniz. bu bir yanıt teşebbüsüdür, saygı duyarım. ancak kusura bakmayın ama o zaman aynı yazıda benzer şekilde tutuklanmış sdp başkanının adını geçirmenin dostlar alışverişte görsünden farkının ne olduğunu bana izah edemezsiniz. derdiniz sdp genel başkanının tutuklanmasına karşı çıkmaksa bu yol, sosyalist cezmi ersözlük yapmak, sizi okuyanlarda ağladım yeminle duygusallığı dışında bir boka yaramaz, yaramıyor.

   ikinci dünya savaşının başında ingiliz ve alman gemisi çarpışmış, alman gemisi batmış. ingiliz bahriyeliler almanları sudan çıkarırken ingilizlerin eski geleneklere uygun karşılamasına gören ihtiyar bir alman subayı, vah vah yavrum siz daha kiminle savaştığınızı bilmiyorsunuz bile, demiş gelenekdışı nazileri kastederek. ömürleri stalin'e küfretmekle geçtiği halde zerre stalin okumamışları gördükçe isyan edesim geliyor. zira onlar stalinist tasfiyenin nasıl bir şey olduğunu bilmiyorlar bile. yıldırım türker'e alkış tutanların hala o çuvalda istedikleri bölümü temize çıkarabileceklerini sanmalarını gördükçe ben de o alman subay gibi oluyorum. vah vah yavrum siz daha kiminle savaştığınızı bilmiyorsunuz bile.

   yanıtı henüz bulamadım. ama türker de bulmuş değil. böyleyken sanki bulmuş gibi yaparsanız sadece bir sonraki son tezgaha dek mastürbasyon yaparsınız en cezmiersözünden.

bağlam üzerine notlar: o sırada ahmet şık gözaltına alınmamıştı ama alınacağı o kadar belliydi ki. medya yönlendirmesi, ekranda tetikçiler. O yüzden önce direkt ahmet şık yazdım ve sonra henüz gözaltına alınmamış bir insanın adını yazmak istemedim uğursuzluk olur diye. İşte o koşullarda ben bile bunları görebilirken allame türker bey bunu görmek ve haykırmak yerine soner yalçın’dan intikam almaya kalktı cüce kindarlığıyla.

Hiç yorum yok: