5 Eylül 2011 Pazartesi

Veresiye

31.01.2011 11:16

   bakkal versiyonu tatlı bir nostaljiyle anlatılıyor anlatılmasına da benim rahatsızlığım herhalde ben öyle hatırlamıyorum onu. benim büyüdüğüm yerde iş bölüşümü babaların para ile ölçülen işlerde çalışması, annelerin parayla ölçülmeyen işleri yapmasıydı. alışveriş yapmak da bu işlerden biriydi. öyle olunca bakkalla ilişkileri koordine etmek de anne işiydi. baba gerekli para akışını sağlasa bu sorun yaratmayabilir. oysa turgut özal'ın tüm ekonomik mucizelerine rağmen bu mümkün olmuyordu. öyle olunca anne her seferinde trade markı hacı bakkal olan huysuz ihtiyarlara gidip boyun bükmek zorunda kalırdı. zira baba para vermese bile vermiş gibi yapmasını sağlayacak fiziksel araçlarla donanmıştı. çocukluk hayatım boyunca değişik annelerin onca veresiye sahnesine şahit oldum ama hiçbirinde o türk filmi tadına rastlamadım.

Hiç yorum yok: