5 Eylül 2011 Pazartesi

Şakirt

20.05.2011 12:38

   hep aynı şeyler yazılıyor haklarında. robot, uzaktan kumandalı, sabit fikirli bir ordu. korku ve nefretin karışımından yaratılmış molok gibi bişi. sadece genel geçer forum entarilerini kastetmiyorum. haklarında yazılan kitaplar da aynı yolun yolcusu. genellemeci hep. kişi kişi değil hep tüme dair anlatılanlar. insanlardan oluşan yekpare bir bir bir şey. araştırmalar da aynı. daha tek bir çalışma görmedim bu insanlarla onları anlamak için yapılmış. birey olarak kimdir, nedir, neden öyle düşünür, niçin böyle davranır. ama anlamak dedim kendi doğrularını ona doğrulatmaya çalışmak demedim. sevip sevmemek, karşı olup olmamak değil sadece anlamak dedim.

   işin komiği en bi tehlikeli düşmanımız onlar. sadece kemalistlerden filan bahsetmiyorum. dağın öte yanındakiler de aynı durumda. en büyük düşmanlarımız onlar hesapta ve biz daha kim olduklarını bilmiyoruz bile. fıkradaki fil tarifi gibi tariflerle dolu zihnimiz. yargılamaktan anlamaya tenezzül etmediğin insanlarla nasıl uzlaşacaksın? uzlaşmayı bırak nasıl mücadele edeceksin? o fil, sen kör.

Hiç yorum yok: