5 Eylül 2011 Pazartesi

Mezar-ı Şerif

29.12.2010 21:56

   1136 yılında sultan `sencer` selçukluların başında iken, belh şehrinde yaşayan şii arkadaşlar bir anda rüyalarında hazreti ali'nin mezarını gördüklerini söylemeye başlıyorlar, hemide yakınlarda bir yerde. selçuklu sünni monarşi ama şia  nüfusta var bayağı. o zamanlar belli sayıda insan bir şey dediğinde hayır dersen direkt isyan çıkıyor, daha mahmud-i sani yok ki merkezi iktidar kursun. sünni alimler etmeyin yapmayın, akıl var, mantık var, hazreti ali buralarda ne arar diyorlar ama cık dinlemiyor aleviler ki haklılar aslında. sünniler ne zaman alevi/şianın inancına kıymet vermiş. bölgenin valisi kumaç. kumaç'ın bir anda gözler parlıyor çil çil altın rengi.

   imdi alevilerin rüyalarında gördükleri yere bir türbe yaparsa hem aleviler isyan etmeyecek hem deeee yığınla hacı gelecek ziyarete. malum islam veyahut bu tip cennet bağlarında dolanıyorumm dinleri abi ya tutarsa en azında cennete gideriz diye savunulan dinler. bir kere türbe yapıldığında hem alevisi hem sünnisi zike zike gelecek ziyarete ve para bırakacaklar. yapıyor meşhed'i. meşhed oluyor mezar-ı şerif. mezar-ı şerif oluyor civardaki en kutsal mekan, en bi kutsal ziyaretgah. şeyhin eşeğinin ölüsü bile yok mezarda ama olsun ya tutarsa. şehir şimdi afganistan'ın en büyük şehirlerinden. garibim belh ise kalmış kasaba kadar ki bu bile hazreti ali'nin kerametidir bence.

   yanlız bence kumaç ile belhli şiiler büyük kumpas çevirmiş. tvde jenna jameson mu izliyonki akşamına aynı rüyayı görüyon.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

şef burada alevi demişsin, ama bu bahsettiklerin şii değil mi?

mustantik

ebedi olur dedi ki...

noldu alevi lafzı anadoluluların tescilli markası mı :))

Adsız dedi ki...

alevinin hası anadoluda dağlık, kara ikliminin egemen olduğu yerde yetişir. yanakları kırmızı olur, dişi cinsinin başörtüsünün önünde ön perçemi gözükür. :-P

afganistan'dakiler başka bir türdür.

Adsız dedi ki...

Şef onlar daha çok ismaili değil mi?

Adsız dedi ki...

şef bu çocuğa yanıt ver ya. ben sanıp yanıt vermemiş olabilirsin.

mustantik :)