5 Eylül 2011 Pazartesi

Lezbiyen

28.01.2011 13:22

   `enderunlu fazıl` 18.yy'ın en namlı eşcinsellerinden. aşkı yüzünden saraydan sürülmüş biri. kendisi de bir eşcinsel olan fazıl'ın gözünden kadın eşcinseller. bittabii glbtt diye bişey meydanda olmadığı için kendinden farklı algılama var. yani kendi erkek sevdasını sorgulamaya gerek görmeyen fazıl kadınların niye eşcinsel olduğunu açıklamaya kalkışıyor.

   "...istanbul kadınlarının dördüncü bölüğü: ey sevgili, eski zaman kadınları arasında olmayan, "sevici zümresi" denilen yeni bir bölük çıktı ortaya. kadınlara kötü bir hediye bu... birbirlerine gönül verip aşık olurlar, ilişki vaktinde bile hile yaparlar... hileleri, zekeri taklid ederek yapılmış bir alettir. aletin adını yazamam ama bir bilmeceyle söyleyebilirim... işte o bilmece: "nazı bıktırdı beni dildarın" (fazıl burada, eski harflerden ve aruz vezninden yararlanarak, "yapay erkeklik organı" demek olan "zıbık" kelimesini şifreyle veriyor)... bu yola girenler temiz huylu, nazik, ilim-irfan sahibi kadınlardır. böylesine ilişkiler artık pek çok oluyorsa da, diğer davranışlara göre kötünün iyisi sayılıyor, birbirleriyle geçinip gidiyorlar...

   her biri, sevgilisi için canlar verir, başkasına dönüp bakmaz bile... edalarla, seçkin sözlerle birbirlerine naz ve niyaz ederler:
   "nazeninim, güzelim, toplanmış gülüm, gönül eğlencem, gözümün nuru... ey inci tanem, merhaba!... evim seni, hoş ayağını gözler... nazlı servim, hoş edalı hanım, âââh, a hercai bakışlı canım!... ey gül goncam, ben senin bülbülünüm... ey iki pazusu da gümüş külçeden sevgilim... nerde kaldın a ömrümün varı?... ayak altına hiç bakmadın bile, yoksa beni yarınlara mı bıraktın, eyvâââh!... bizi duvarlara mı vurdun? ipliğimiz pazara mı çıktı?... adın "öd ağacı" ise a canım, benimki de "ateşli hanım"... sana "gülpembe" diyen yalvarış ehli, bana da "naz ışığı" diyor. seni "gül gonca" diye çağırıyorlarsa, benim adımı da "sabah rüzgârı" yapıyorlar...".

   bu nazlardan sonra, işe girişirler...

   ben, bu işin bu kadınlar arasında niçin yayıldığını düşündüm ve anladım: galiba zekerin her çeşidini görüp birbirlerine aşık oldular... bu garip işi de gayretli bazı kadınlar ortaya koydu. erkeğe doymuşlardı ama dilberden bıkmamışlardı... yine de güzel bir oğlan görünce canları onun güzelliğine elbette meylediyor...

   irfan sahiplerine sapa o yollar... zaten kimisi haize (kanamalı), kimisi de gebe... koy, birbirleriyle geçip gitsinler ve allah onları birbirlerine bağışlasın..."

   `:kaynak osmanlı'da sex`

Hiç yorum yok: