2 Eylül 2011 Cuma

27 Mart 1994 Yerel Seçimleri

07.09.2010 15:00

   şimdi dibinden ayrılmadıklarına, onu demokrasi allahı ilan ettiklerine aldanmayın. fethullah gülen cemaati bu seçimin istanbul ayağında recep tayyip erdoğan'a değil ilhan kesici'ye destek vermişti. işin gerçeği, o kimsenin bilmediği illuminativari yüce ilkeleri uğruna yaptıkları pazarlıkta ilhan kesici daha fazla şey vaadetmişti onlara. ama şakirtlerine ilhan kesici zamanında ışıkevlerinde kalmış, bizden bir abi diye masal anlatmışlardı. bize saf saf bunu söyleyen çocuğa çok gülmüştük.

   deniz baykal liderliğindeki chp hiç bir kazanma şansı olmadığı halde, sırf shp'ye zarar vermek için, seçimlere katılarak shp'nin pek çok yerde kaybetmesine sebep olmuş, belki de ülkenin kaderini değiştirmişti. kemalistlere tarihlerinin en büyük zararını verdiren bir adamın sonradan o olmazsa ülkeyi şeriatçılar alır lafzı ile yüce parti lideri diye selamlanmasındaki salaklığı ömrümce anlayamadım.

   uzan'ın star televizyası tüm seçim dönemi boyunca zülfü livaneli'yi deniz gezmiş hakkında uzatmalı itin biri vurmuş denizi diye türkü söylemekle itham ederek kara propagandanın dibini bulurken, aynı kanalın iki yorumcusu meriç köyatası ve ve ve sahnelerimizin büyük değeri engin ardıç her akşam ama her akşam en ağır en seviyesiz hakaretleri yağdırdılar zülfü livaneli'nin şahsına. eğer şimdi biri tutup da zülfü livaneli'nin anti demokrat olduğunu oysa canım sabah yazarı engin ardıç'ın ne kadar demokrat olduğunu söylerse hemencecik burnuna osuruyorum nasıl olsa algılamaz diye.

   gökçeksiz seçim olmaz. bu seçimlerin en komik görüntüsü shp'nin ankara adayı `koral göymen`, tüm zerafeti ile zafer pastası keserken rakibi gökçek'in sandık sandık koşturup çöplerden oy çıkarmasıydı. sabah olduğunda kazanan gece boyu emek harcayandı. zaten manşette bu zaferden çıktı. şimdinin iktidar yalakası sabah gazetesi o zamanda o zamanki iktidarın yalakasıydı, farkında olmadan tarihi bir manşet attılar : `ve ankara da düştü`

   bir diğer önemli husus ise kürt siyasi hareketinin ilk kez bağımsız olarak seçimlere girecek olmasıydı. dep'e oy vermeyenin tavuğunu öldürün'ü bilenler, nedense kürt partisinin, bölgede pek çok ili kazanacağı belli olunca devlet merkezli baskılar sonucu seçimlere giremez hale geldiğini hatırlamazlar. rp diyarbakır'ı filan o sayede kazandı. emlakbank bölge müdürü diyarbakır parti adayı olarak ortaya çıkınca o zamana dek beyaz kürdün bu işi gütmeyeceğini sananlar ufak çaplı bir şok geçirmiş ve kafadan terörist bu diyememenin şaşkınlığıyla bocalamışlardı.

Hiç yorum yok: